איטום קירות חיצוניים

אתם סובלים מנזילה מהתקרה? ישנה לחות על גבי הרהיטים? מצאתם כתמי מים על הקירות? ייתכן ואתם סובלים מנזילה מהקיר והכתובת באה שלכם יהיה קבלן האיטום. איטום קירות זה לא תצמיד סיפור פוט ובמקרים רבים מדובר במלאכה מורכבת למדי. חשוב ללמוד איך וכיצד לעשות את זה בצורה הנכונה וזאת על מנת להבטיח כי אכן התוצאות תהיינה יעילות וטובות.
חושדים שקיימת אצלכם נזילה ?

השאירו פרטים כבר עכשיו, ואחד המומחים שלנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

באנר - איתור נזילות ושירותי איטום

חשוב לשמור על האיטום של הקירות החיצוניים של בניין כדי שהסדקים לא יכרסמו בשלמות המבנית שלו, וכן משום שזה תורם ליעילות אנרגטית של המבנה. איטום נכון של קירות אלו חיוני למניעת חדירת אוויר ומים, מה שעלול להוביל לשורה של בעיות, לרבות עובש בתקרה, ריקבון ואובדן אנרגיה.

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור בעת איטום קירות חיצוניים הוא לוודא שהחומרים בהם משתמשים מתאימים גם לבעיה שנוצרה בקירות, וגם לאקלים ולסביבה בה נמצא הבניין. 

מאיפה מגיעה הרטיבות?

רטיבות עשויה להגיע מהרבה מאוד מקומות. לפעמים יש סדקים בקיר מה שמוביל להתנפחות של הקיר ועשוי לחייב בשיקום של הקיר כולו. במקרים אחרים הבעיה היא איטום לקוי של החלונות מה שמוביל לדליפה של מים דרך הקירות סביב. הנזילה עשויה להיווצר במקום החיבור של הזכוכית למסגרת או בנקודת החיבור של מסגרת האלומיניום לקיר.

לכל בעיה יש פתרון שונה ולכן חשוב כל כך לשים את האצבע על הנקודה הבעייתית על מנת שאפשר יהיה בקלות להגיע בסופו של דבר לפתרון הנכון.

במקרים אחרים הרטיבות מגיעה בכלל מאזור הגג ומאיטום לא נכון שלו. במקרה כזה יהיה צורך לבצע איטום טוב וחדש של הגג.

רק לאחר שיש לכם מידע מדויק מה גרם לנזילה תוכלו להתחיל לטפל בבעיה ולפתור אותה.

איטום קירות חיצונים - תמונה להדגמה באמצע פעולת איטום

מה ההבדל בין קיר חיצוני לפנימי מבחינת איטום?

ההבדל העיקרי מבחינת איטום קירות בין קיר חיצוני לקיר פנימי הוא ברמת ההגנה הנדרשת.

קירות חיצוניים אחראים לתמוך במבנה וגם להגן על פנים המבנה מפני פגעי מזג האוויר כמו גשמים, רוחות, שמש וכד'. בשל כך, איטום קירות חיצוניים חשוב במיוחד כדי למנוע חדירת אוויר, חלחול של מים, או כל דבר אחר. 

קירות פנימיים, לעומת זאת, אינם אחראים לתמיכה או הגנה ומשמשים בעיקר לחלוקת החלל הפנימי. הם לא צריכים להתמודד עם אותה רמת בלאי וחשיפה לפגעים כמו קירות חיצוניים, אבל חשוב לאטום גם קירות פנימיים כדי שלא יהיו סדקים, אפילו מבחינה אסתטית. 

סוגי איטום קירות חיצוניים

יש סוגי איטום קירות חיצוניים כאשר לכל סוג של נזילה ולכל בעיה יש את הפתרון המתאים לו. כדי לפתור בעיות של נזילות, צריך לבצע גם את ההכנה המתאימה לפני ביצוע העבודה.

כך לדוגמא קיימים הבדלים גדולים בין קירות חיצוניים שהם עם טיח לבין קירות שהם גם עם שליכטה מלבד הטיח.

יש קירות קרמיקה ויש קירות אבן. ברור שלכל סוג של קיר יש את ההתייחסות המיוחדת בהתאם ותהליך העבודה אף הוא נבחר על פי זה.

איך מתבצע איטום קירות חיצוניים?

איטום קיר חיצוני מהסוג הסטנדרטי מתבצע באופן הבא:

  • איתור מקור הנזילה – כפי שכבר הרחבנו, הדבר הראשון והחשוב ביותר זה האיתור של מקור הנזילה. אם אכן מדובר בבעיית איטום של הקירות, יקלף קבלן האיטום את הקיר הרטוב ואת כל מה שהתרופף בגלל הרטיבות. כך הוא יכין למעשה את התשתית לקראת ביצוע האיטום.
  • ייבוש הקיר – הקיר צריך להיות נקי ויבש. לאחר שיוף וניקוי של הקיר אפשר יהיה לייבש את הקיר באופן טבעי או בעזרת ברנר או תנור חימום.
  • איטום – לאחר שהקיר מוכן לקראת האיטום, אוטמים את כל הסדקים שהם בעצם מובילים לרטיבות על גבי הקיר. האיטום נעשה בדרך כלל באמצעות חומר שמתיזים אותו בסדקים ולאחר מכן ממתינים עד לייבוש של החומר. לאחר הייבוש אפשר לצבוע מחדש את הקיר.

לעיתים יהיה צורך בביצוע תיקונים נוספים בקיר לפני שממשיכים הלאה.

איך מתבצע איטום קירות- תמונה להדגמה

איטום קירות חיצוניים – שלב אחרי שלב:

  • שלב ראשון השלב הראשון באיטום קירות חיצוניים הוא איתור האזורים הזקוקים לאיטום. זה כולל רווחים וסדקים סביב חלונות ודלתות, כמו גם במפגש הקירות והיסוד ולאורך המשטחים.
  • שלב שני צביעת הקירות בצבע יסוד לאחר שמאתרים את האזורים שצריך לאטום. זה נעשה כדי להבטיח שהקירות נקיים מכל פסולת לפני מילוי הפערים והסדקים.
  • שלב שלישי מילוי הרווחים והסדקים בעזרת פרופילה, חומר עמיד למים ולרטיבות. עש להקפיד להחליק אותו, ולהסיר עודפים.
  • שלב רביעי צביעת שכבה שנייה  על הקירות לאחר מילוי הרווחים והסדקים. זה נעשה כדי להבטיח שאיטום הבסיס מכוסה ומוגן מפני פגעי מזג האוויר.
  • שלב חמישי  השלב האחרון באיטום קירות חיצוניים הוא מריחת חומר איטום על כל הקיר. יש למרוח את חומר האיטום באמצעות גלגלת צבע או מברשת, תוך הקפדה על כיסוי כל פני הקיר.

חשוב לציין שהשלבים הספציפיים עשויים להשתנות בהתאם למצב הקירות, סוג האיטום בו נעשה שימוש, והאקלים והסביבה בה נמצא הבניין. מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע כדי להיות בטוחים לגבי השיטה והחומרים המתאימים ביותר לאיטום הקירות שלכם.

שיטות נוספות לאיטום קיר חיצוני

איטום באמצעות מריחה ומילוי – זוהי שיטת האיטום הקלאסית, שבה גם ממלאים סדקים וגם צובעים את הקירות עם חומרי איטום מתאימים.

איטום באמצעות יריעות ביטומניות – במשטחים גדולים כמו גגות או מרתפים, לעיתים קרובות זה הרבה יותר אופטימלי להשתמש ביריעות ביטומניות הדומות לזפת, על מנת לאטום בצורה יעילה את כל המשטח.

איטום באמצעות התזה – זוהי שיטת איטום בה מתיזים חומר איטום על כל הקיר בעזרת מכונה מיוחדת.

איטום קיר חיצוני בהתזה

התזה היא שיטה לאיטום קירות חיצוניים, שכוללת ריסוס חומר בידוד נוזלי או קצף על הקירות בעזרת מכשור מתקדם. שיטה זו שימושית במיוחד עבור שטחים גדולים, ויכולה להיות דרך יעילה יותר לאיטום מאשר שימוש בשיטות בידוד מסורתיות.

יש שתי שיטות בהן ניתן לאטום קיר באמצעות התזה:

  1. מכונת התזה בעלת פיה אחת, שמרססת את הקיר בחומר נוזלי ויוצרת את שכבת האיטום.
  2. מכונת התזה בעלת שתי פיות, שהאחת מתיזה את חומר האיטום בעוד השנייה משחררת מלחים שעוזרים בספיגת חומר האיטום.

איטום קיר בהתזה נעשה על ידי אנשי מקצוע כדי להבטיח שהוא יהיה אחיד ויעיל.

חומרים נפוצים לאיטום קירות חיצוניים

  • חומרים צמנטיים אלו חומרים המורכבים מתערובת של מלט וחול, מה שהופך אותם לחומרי אטימה חזקים ועמידים. הם נצמדים בקלות למשטחים אותם צריך לאטום. ניתן להשתמש בהם לאיטום קירות חיצוניים ופנימיים כאחד.
  • חומרים ביטומנים אלו חומרי איטום שהם תוצרי לוואי של תהליכי הזיקוק של נפט גולמי, מה שמקנה להם תכונות של גמישות ועמידות. ניתן לאטום איתם משטחים גדולים על ידי פרישת יריעות אך גם להשתמש בהם בצורה של משחות למריחה, וגם להתזה.
  • חומרים פוליאוריתנים מעין דבק תעשייתי שניתן למרוח או להתיז על משטחים. הם נדבקים בקלות ואלסטיים מאד. יעילים בפני נזקי מים ורטיבות.
  • צבעים אלסטיים – אם רוצים גם לאטום קירות חיצוניים וגם להעניק להם צבע, זה החומר האופטימלי. הוא מורכב מצבע גמיש במיוחד ומחומרי אטימה. זו דוגמה לשתי ציפורים במכה.
  • חומרים סילוקסנים – חומר איטום נוזלי, דליל ושקוף, עשוי מתרכובת סיליקונית על בסיס סולבנט. כאשר מורחים אותו על המשטח, מולקולות הסיליקון חודרות והופכות לחלק בלתי נפרד מהקיר.
  • חומרים סילרים חומר על בסיס אקרילי וסולבנט. משתמשים בו בעיקר למניעת רטיבות ולחות. הוא מחלחל לתוך המשטח, משתלב בו, והופך לשכבת מגן.

מצורף סרטון מאתר "מידרג" המסביר על איטום קירות חוץ:

איטום קיר חיצוני מחיר – כמה עולה איטום קירות חיצוניים?

קשה לתמחר את העבודה של איטום קירות במסגרת הכתבה הזו היות והמחיר מושפע מכמה וכמה גורמים המשפיעים על אופי העבודה, על המורכבות שלה וכמובן גם על המחיר הסופי שלה.

לרוב יעמוד איטום קירות חיצוניים מחיר על כ – 100 ₪ עד 200 ₪ בהתאם לעבודה וצורת הביצוע של העבודה. כמו למשל שימוש בסנפלינג, שימוש ביריעות ביטומוניות וכן הלאה.

איטום מחיר
איטום קיר אבן ירושלמית החל מ – 90 ₪ למטר
איטום קיר חיצוני בעזרת סנפלינג החל מ – 500 ₪ למטר
איטום וצבע בקיר חיצוני של בית פרטי החל מ – 120 ₪ למטר
איטום קיר חיצוני עשוי פסיפס החל מ – 170 ₪ למטר
איטום קיר שפריץ החל מ – 170 ₪ למטר
תיקון נזילה או סדקים בקיר חיצוני בין 250 ₪ ל – 500 ₪
איטום טיח החל מ – 120 ₪

ממה מושפע מחיר איטום קיר חיצוני?

כשבאים לשאול כמה עולה איטום קירות חיצוניים, חשוב להבין. מחיר איטום קיר חיצוני אינו גלובאלי כי הוא אמור לקחת בחשבון את הנתונים הבאים:

  • סוג חיפוי קיר – לכל סוג של קיר יש את צורת האיטום שלו ואת האופן אשר בו מתבצעת העבודה. אינו דומה קיר אבן לקיר טיח וכל הביצוע יהיה שונה. מה שבהכרח ישפיע גם על המחיר.
  • איטום מלא או חלקי – לא תמיד יש צורך בביצוע איטום של כל הקיר. בייחוד אם ישנה בעיה ספציפית שמקורה ידוע. ברור שהמחיר יהיה מושפע אף הוא בעקבות כך.
  • מקור הרטיבות – יש קירות בהם מקור הרטיבות ידוע והאיטום בהחלט יפתור את העניין. עם זאת, יש מקרים אשר בהם יהיה צורך לטפל גם במקור עצמו ולא רק ברטיבות עצמה. זה ישפיע גם כן על המחיר.
  • שיקום בטון – עבודות איטום בקירות מבטון עשויות להיגרר גם לביצוע עבודות של שיקום בטון. שיקום בטון זה לא תמיד סיפור זול וזה כמובן עשוי לייקר את העלויות.
  • שימוש בסנפלינג – אם מדובר באיטום של קיר חיצוני בקומה גבוהה, לעיתים הדרך הכי טובה להגיע למקום המיועד יהיה בעזרת ציוד סנפלינג. הסנפלינג זהו שירות בפני עצמו שמייקר גם כן את העלויות.

האם עבודת האיטום כוללות אחריות?

עבודות איטום הן עבודות שהביצוע שלהם די מוגדר וברור. עם זאת, לא תמיד התוצאות אכן מושלמות ואי אפשר לצפות אותן מראש. כלומר, העבודה יכולה להיראות עשויה כמו שצריך אך רק עם בוא הגשם הראשון אפשר יהיה לבחון האם האיטום אכן נעשה כראוי.

זו הסיבה שחשוב לוודא כי ישנה אחריות על ביצוע העובדה וכי האיטום אכן נעשה כמו שצריך עם הבטחה לאחריות גם להמשך.

איטום קירות חיצוניים

מי מוסמך לבצע איטום קירות חיצוניים?

כשאתם מחפשים שירות כזה של איטום קירות חיצוניים, חשוב שתפנו אך ורק אל חברה מקצועית שמתמחה בייחוד בתחום הזה של איטום. החברה אמורה להחזיק גם בתעודה של קבלן איטום מורשה. אם תקפידו על בחירה נכונה של קבלן האיטום הרי שתוכלו להבטיח לעצמכם כי אכן המענה שתקבלו יהיה מענה נכון ומקצועי.

כדאי כמובן לשים דגש גם על הניסיון שיש לקבלני האיטום כי במקרים רבים, דווקא הניסיון שיש לחברה בתחום הזה של האיטום, זה מה שישדרג את העבודה שלהם לעבודה מקצועית ויעילה יותר.

מעבר לכל זה, תמיד חשוב לחפש בתחום הזה של איטום קירות חיצוניים המלצות על אנשי המקצוע השונים. ההמלצות של לקוחות קודמים הינן חשובות מאוד לצורך קבלת החלטה חכמה ונבונה. ברגע שאתם מתבססים על המלצות אתם גם יודעים לקראת מה אתם הולכים.

סובלים מנזילה? רטיבות? דליפה או כל רטיבות אחרת? אל תתמהמהו. ההמתנה לא תעשה טוב עם הנזילה וככל שתזניחו אותה יותר הרי שהמצב יחריף עוד. על כן, מהרו וצרו קשר עם איש מקצוע לצורך איתור מקור הרטיבות וכמובן לצורך איטום ופתרון מלא לבעיה.

איך נכון לצבוע קיר לאחר איטום?

צביעת קיר נכונה לאחר איטום חשובה על מנת להבטיח שהאיטום יהיה מכוסה ומוגן מפני פגעי מזג האוויר. 

צביעה נכונה של הקיר כוללת מספר שלבים: הכנת פני השטח על ידי ניקוי ומילוי כל פגמים, מריחת הצבע באופן עקבי, ייבוש הצבע באופן מוחלט, ובדיקת הקיר לאיתור כתמים או טפטופים שהוחמצו. ייתכן שיהיה צורך בשכבת צבע נוספת כדי להבטיח שהקירות מכוסים במלואם ומוגנים לחלוטין מפני פגעי מזג האוויר.

מי אחראי לשלם על איטום קיר חיצוני בבניין משותף?

סעיף 52 לחוק המקרקעין מגדיר שכל חלקי הבית המשותף לרבות גגות, קירות חיצוניים, מסד, חדרי מדרגות, מעליות, מקלטים ועוד – בהתאם לכל בנין – מיועדים לשמש את כל בעלי הדירות. לכן על ועד הבית אחראי על התשלום עבור איטום קירות חיצוניים. עדיף שההחלטה תהיה מקובלת על כל הדיירים, לטובת תחזוקת הרכוש שלהם.

אנחנו באתר itur-itum.co.il מספקים שירות איטום קירות חיצוניים ואת כל השירותים בתחום האיתור והאיטום! התקשרו כבר עכשיו או השאירו פרטים ונשמח לסייע לכם בהקדם האפשרי!

בנוסף, עשוי לעניין אתכם: בדיקת נזילות מים.

חושדים שקיימת אצלכם נזילה ?

או השאירו פרטים כבר עכשיו, ואחד המומחים שלנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

המרכז לאיתור ואיטום

המרכז לאיתור ואיטום

בעזרת השיטות ייחודיות, הציוד חדשני ומתקדם, והמומחים המקצועיים שלנו נוכל לאתר ולפתור את הנזילות בביתכם.
החברה המובילה בארץ לאיתור ואיטום נזילות, באחריות!
עם מעל ל10 שנות ניסיון ומאות לקוחות מרוצים!

באנר - איתור נזילות ושירותי איטום
תוכן עניינים
איטום קירות פנימיים - תמונה ראשית
איטום
איטום קירות פנימיים

אם ברצונכם להגן על הבית ולשמור עליו נקי מהצטברות עובש ולחות, חיוני להבין את החשיבות של איטום קירות פנים. במדריך מקיף זה, אנו נתעמק במניעת

למאמר המלא >>
רטיבות
טיפול בעובש בקירות

בכל בית או דירה, הקירות הם המרכיב המרכזי המגביל ביננו לבין העולם החיצוני. הם מגנים עלינו מפני הגשם, הרוח והקור, אך מה קורה כאשר הקירות

למאמר המלא >>
איטום גג מרוצף - תמונה ראשית
איטום
איטום גג מרוצף

בעלי בתים ושוכרי דירות מכירים את החשיבות שבאיטום גג מרוצף. במאמר זה נתחקור את הצורכים, השיטות והמחירים הקשורים לכך. מתי נדע שצריך לבצע איטום בגג

למאמר המלא >>
077-8036447
חושדים שקיימת אצלכם נזילה ?

השאירו פרטים כבר עכשיו, ואחד המומחים שלנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי!
גם נזילה קטנה יכולה לעשות נזק גדול!

או חייגו 077-8036447